آخرین اخبار
کد مطلب: 73111
صادرات 30 درصدي عسل در استان چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1356

به گزارش سلام لردگان به نقل از جهانبين نيوز به نقل از مهر، برزو هيبتيان گفت: اين استان به واسطه برخورداري از امکانات و قابليت‌هاي بسيار از جمله دارا بودن بيش از 400 گونه گياه دارويي و رطوبت‌پذيري 130 درصدي ظرفيت بالايي در توليد عسل مرغوب دارد.

وي با اشاره به کيفيت و مرغوبيت عسل توليدي اين استان، گفت: عسل توليدي اين استان در حال حاضر از کيفيت بسيار بالايي در بين ساير استان‌هاي کشور برخوردار است، به‌طوري که 30 درصد از اين محصول به کشورهاي حاشيه خليج فارس و برخي کشورهاي اروپايي از جمله کويت، عراق، عربستان و آلمان صادر مي‎شود.
 
هيبتيان گفت:  تست عسل توليدي اين استان با دستگاه سنجش ساکاروز مهر تأييدي بر مرغوبيت توليدات اين استان دارد، به‌طوري که با تست اين محصول ساکاروز پنج درصد بدست آمده است که نشان از استاندارد بودن عسل توليدي اين استان دارد.
 
هشت هزار هکتاراز باغات چهارمحال و بختياري به کشت بادام اختصاص دارد
 
مدير باغباني سازمان جهاد کشاورزي استان چهارمحال و بختياري گفت: بيش از هشت هزار هکتار از باغات اين بخش به کشت بادام اختصاص دارد.
 
منصوري مهمترين نوع کشت بادام در سامان را سنگي، مامائي، پوست کاغذي و محب علي دانست.
 
وي گفت: باغداران اين استان امسال از سطح 10 هزار هکتار بادام امسال افزون بر 20 هزار تن بادام برداشت مي کنند.
منصوري با بيان اينکه بيش از نيمي از توليد بادام استان صادر مي شود ، بيان کرد: از اين مقدار بادام، پنج هزار تن مغز بادام توليد شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس